top of page

30 lat BASF w Polsce: „Sztuka Innowacji”

chem-trend-news.jpg

2022 rok jest dla BASF Polska rokiem wyjątkowym. Firma świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. 23 listopada br. w Elektrowni Powiśle w Warszawie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana z okazji tej celebracji.

Współpraca, innowacje, rozwój 

Podczas spotkania Katarzyna Byczkowska, dyrektorka zarządzająca BASF Polska, zwróciła uwagę na wyzwania, z którymi zmagają się branże bliskie BASF, takie jak branża rolnicza, zdrowie i higiena człowieka, motoryzacja i transport czy budownictwo. Wspomniała także o takich segmentach, jak energia, gospodarka tworzywami sztucznymi czy digitalizacja, w których także pojawia się przestrzeń do wprowadzania innowacji. W większości obszarów głównym wyzwaniem współczesności jest ograniczanie emisji CO2, na które BASF ma w swoim portfolio wiele innowacyjnych odpowiedzi, o których opowiedzieli eksperci z działów BASF Polska w kolejnej części spotkania.


Naszą globalną strategią już od wielu lat jest tworzenie chemii dla zrównoważonego rozwoju. Globalnie i lokalnie skupiamy się na tworzeniu i  implementacji innowacyjnych produktów zgodnych z tą właśnie strategią, niezależnie od wyzwań, które stawia przed nami sytuacja gospodarcza. W naszych planach koncentrujemy się m.in. na rozwiązaniach dla gospodarki obiegu zamkniętego czy dążeniu do zeroemisyjności. BASF wspiera cele Europejskiego Zielonego Ładu i ambicje Europy w dążeniu do neutralności klimatycznej, poprzez dostarczanie innowacji, takich jak materiały izolacyjne do energooszczędnych domów, materiały do elektromobilności, czy rozwiązania cyfrowe dla zrównoważonego rolnictwa – powiedziała Katarzyna Byczkowska, dyrektorka zarządzająca BASF Polska.


Cezary Urban, dyrektor działu Agricultural Solutions opowiedział o wybranych produktach, które wspierają rolników w uprawach. Revysol pomaga uzyskać wyższe i zdrowsze plony, niezależnie od pogody. Systiva z kolei pomaga w zwalczaniu chorób i pozwala zaoszczędzić czas, a feromon RAK 3+4 pozwala na biologiczną redukcję szkodników w sadownictwie. 


Dyrektorka działu Personal Care Tatiana Wróblewska, opowiedziała o  innowacyjnych rozwiązaniach w  obszarze higieny i zdrowia, m.in. o filtrach UV, chroniących skórę człowieka przed szkodliwymi promieniami słonecznymi. 


Rozwiązania dla branży samochodowej przedstawił Marcin Walczak, Sales Manager w BASF Polska, w tym m.in. lakiery samochodowe o obniżonym śladzie węglowym z linii eco balance.


Istotne w branży automotive są także katalizatory samochodowe, produkowane w zakładzie BASF znajdującym się w Środzie Śląskiej, które pomagają zredukować 99% zanieczyszczeń powietrza, o czym opowiedział dyrektor zakładu Jan Eberhardt. 


W wielu branżach wykorzystywany jest asortyment działu Performance Materials, którego dyrektorem jest Sławomir Górski. Opowiedział on o materiale Elastan 6568/107, który jest wykorzystywany, np. do tworzenia podłoża na placach zabaw. Charaktery zuje się on dużą paletą zastosowań, bezpieczeństwem w procesie produkcyjnym, a także możliwością wielokrotnego użycia ścieru gumowego (zgodnie z hasłem: „Give a rubber a second chance).


Katarzyna Jedynak – szefowa działu Customer Development oraz Sprzedaży, opowiedziała gościom o  rozwiązaniach BASF dla gospodarki obiegu zamkniętego. Zaprezentowała m.in. szczegóły projektu ChemCycling, czyli chemicznego recyklingu, który pozwala na produkcję spodni trekkingowych ze zużytych opon, a także biodegradowalny polimer ecovio – z którego produkowane są m.in. worki na bioodpady czy folia do ściółkowania, wykorzystywana w rolnictwie.


Społeczna odpowiedzialność biznesu 

BASF Polska to nie tylko działalność produkcyjna i handlowa. Od wielu lat firma prowadzi różne inicjatywy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.


W 2011  r. BASF Polska została partnerem laboratorium chemicznego w Centrum Nauki Kopernik, gdzie do dziś dzieci i młodzież mogą odkrywać tajniki chemii. Na uczelniach firma działa na zasadzie zajęć specjalistycznych i  programów dla studentów. Współpracuje z  Politechniką Warszawską, gdzie stworzono specjalny przedmiot – zarządzanie biznesem technologicznym. Firma współpracuje także z Politechniką Wrocławską i Politechniką Śląską, a także z uczelniami rolniczymi.


Za tegoroczny duży sukces można uznać także konkurs „Drive Innovation – Przyszłość Transportu”, zorganizowany z  myślą o studentach kierunków i uczelni technicznych. Projekty, które zostały zgłoszone do konkursu spotkały się z ogromnym zainteresowaniem ze strony jury.


BASF Polska wspiera także społeczności lokalne w miejscach działania swojego biznesu. Począwszy od pomocy finansowej czy produktowej, np. w pandemii COVID-19, kończąc na działalności charytatywnej, np. przy wsparciu osób z  Ukrainy po wybuchu wojny w tym kraju.


W październiku 2022 ukazała się również trzecia odsłona kampanii „Chemia jest Kobietą”, która ma być zachętą dla wszystkich kobiet, zarówno tych młodszych, które dopiero wchodzą na ścieżkę swojej zawodowej karier, jak i tych starszych, z dużym doświadczeniem, by podejmować odważne decyzje zawodowe. W tej edycji organizatorki zdecydowały się zaprezentować wizerunki klientek BASF Polska, które na co dzień pracują w męskich zespołach.


Z okazji 30 lat BASF Polska, na zlecenie firmy zostały przygotowane także wyjątkowe obrazy. Marta Zawadzka, artystka, inspirowana innowacjami BASF przygotowała 8 wyjątkowych dzieł w neonowych, energetyzujących barwach. 6 z nich nawiązuje do produktów firmy, jeden obraz został przygotowany w tematyce 30-lecia, a ostatni z nich nawiązuje do kampanii społecznej BASF Polska: „Chemia jest kobietą”. Część obrazów zostanie wylicytowana na aukcji 24 listopada, z  której środki zostaną przekazane na fundacje charytatywne.

POLECAMY

Grudzień 2021

Grudzień 2021

Listopad 2021

Listopad 2021

Październik 2021

Październik 2021
bottom of page